Zpět na blog

To, na co myslíte, ovlivňuje to, jak se cítíte. A naopak! Vědomě změňte své myšlení a změníte i své pocity.

Nevím, kdy přesně nastal ten zlom, ale v nějaké fázi mého života bylo ranní nadšení z nového dne vystřídáno silným proudem nepříjemných myšlenek přinášející stres a touhu zůstat celý den v peřinách.

Nepamatuji si, s jakými myšlenkami jsem se budil jako dítě, ale vím, že minimálně po dokončení střední školy, když už jsem nemusel trávit život v lavici, jsem vždy vstával s nadšením, co vše daný den podniknu, co přečtu, co vytvořím, koho potkám, jaká místa navštívím a co zažiji.

Nedávno jsem si uvědomil, že to tak již není a že mě hned po probuzení vítá vír myšlenek na množství práce, které musím stihnout, na lidi, se kterými nechci, ale budu muset komunikovat, a na to, že je venku zase hnusně.

Ale už to tak není!

S velkou radostí můžu říct, že jsem našel recept na to, jak se hned po ránu cítit lépe. A není to (zas tak) složité.

Jednou Radostné Probuzení, prosím

Nejdůležitějším prvním krokem je uvědomit si, že to, na co myslíte, ovlivňuje to, jak se cítíte, a naopak. Změníte-li své myšlenky, změníte i to, jak se cítíte, čímž začnete myslet na hezčí věci a tak dále a tak dále – jedeme v kruhu.

Každý večer před usnutím si proto cíleně vzbavuji šťastné vzpomínky z minulosti, děkuji za všechny momenty uplynulého dne a vzbavuji si lidi, na kterých mi záleží.

Prostě se ladím na vlnu lásky a vděčnosti.

Že se mi pak lépe usíná je samozřejmé, i když s tím jsem nikdy problém neměl, ale jak krásně se mi pak vstává, to je oč tu běží!

Ráno celý proces zopakuji a opět se záměrným vybavováním pozitivních myšlenek přeladím na příjemné emoce, které mě následně provází i během dne.

Když jsem s tímto cvičením začal, řekl jsem si, že ráno nevstanu z postele, dokud se nedojmu tak, že mi ukápne slza. No, den má jen 24 hodin a někdy z postele někdy vstát musím, takže jsem tuto ambici zahodil, protože jsem ráno nějaký plochý a emoce nepřichází tak snadno jak později během dne. Každopádně věřím, že se jedná o dovednost, kterou lze vytrénovat a ve které se časem zlepším 🙂

Mým cílem je umět se pozitivně naladit během několika vteřin pouze tím, že na to pomyslím, bez toho, abych si musel vybavovat příjemné myšlenky a situace.

Aby toto cvičení fungovalo efektivněji, využívám ještě jiného „triku“. Představte si následující:

Jste delikátní shot espressa.

Vydržte… směřuji k pointě.

Když do tohoto lahodného shotu nalejete zkažené mléko, nezáleží na tom, zda do kafe přidáte sladkou příchuť, stále budete cítit hlavně zkažené mléko.

Proto chcete-li, aby se vaše večerní a ranní naladění pomocí pozitivních myšlenek projevilo, měli byste redukovat celkové množství myšlenek, které se vám honí hlavou. Tím dosáhnete toho, že i menší množství pozitivních (a samozřejmě i negativních) myšlenek bude mít silnější efekt. Je to o poměru!

Celý koktejl s názvem Radostné Probuzení se tedy skládá ze dvou přísad – redukování myšlení a zaměření se na to, aby zbylé myšlenky byly pozitivní.

I pokud chci daný den hodně přemýšlet a mám před sebou spíše kreativní činnosti, nedovolím si roztočit kolo myšlenek dříve, než dokončím své ranní rituály. Někdy to je výzva! Výsledky za to ale stojí.

Shrnutí:

  1. Vědomě se před usnutím a po probuzení soustředit na něco pozitivního, což s sebou přivede příjemné fyzické pocity. Vnímám je jako vlny štěstí přicházející s každým nádechem a rozlévající se po těle.
  2. Omezit celkové množství myšlenek před usnutím a po probuzení – odsunout je na později. Pomáhá meditace, journaling nebo třeba cvičení.
  3. Vytrvat a následovat recept, i když se vám zrovna nechce.

Doporučit toto cvičení je málo.

Je to jeden z nejlepších life hacků, který jsem v posledních letech objevil.

Námitka!

Protože jsme národ kriticky myslících lidí, na závěr zareaguji na námitku, kterou byste mohli mít, a to že se odsouváním myšlení na později jen vyhýbáme problémům, kterým stejně budeme muset čelit.

Férová připomínka.

Neříkám, abyste se vyhýbali problémům. Pokud vás něco trápí, máte za to plnou odpovědnost a měli byste to řešit. Pokud váš život stojí za prd, tímto cvičením samozřejmě díru do světa neuděláte. Dívám se na věc z jiného úhlu.

Tím, že se ráno vzbudíte s radostí a první hodinu nebo dvě si vyhradíte na sebe a na to, abyste se cítili dobře, si připravíte pevnou půdu pod nohama, abyste potenciálním výzvám čelili s elegancí a klidem.

 

Přeji vám samá nádherná rána, na která se budete těšit už od večeře 🙂

Newsletter icon

4-6 tipů týdně

Jednou týdně ti pošlu krátký výcuc nejzajímavějších informací o podnikání a osobním rozvoji. Žádný spam, jen konkrétní nástroje, knihy, videa, myšlenky a life hacky. To vše ve 4-6 odrážkách.